Novalja, czyli chorwacka Ibiza

Jak co roku z grupą znajomych wybraliśmy się na wakacje w Chorwacji.
Wybraliśmy miasteczko Novalja na wyspie Pag ze względu na to, że uchodzi ono za drugą Ibizę w Europie, a tego szukaliśmy…. imprezowego miejsca!

Novalja jest idealnym miejscem dla młodych ludzi, poszukujących rozrywki do białego rana. Plaża ZRCE to miejsce, w którym znajdziemy jedne z najbardziej znanych klubów na świecie. To właśnie to miasteczko w sezonie letnim jest odwiedzane przez młodych z całej Europy – głównie przez Niemców, Austriaków oraz Włochów.
O klubach i plaży ZRCE opowiem jeszcze później..

Ale od początku..

Do Novalji wybraliśmy się samochodem, jechaliśmy przez Czechy, Austrię oraz Słowenię (trzeba pamiętać o zakupie winiet na tamtejsze drogi). Musieliśmy dostać się najpierw do miasteczka Prizna, aby przepłynąć promem na wyspę Pag, skąd mogliśmy dojechać prosto do Novalji.
Tutaj możesz sprawdzić ‘rozkład jazdy’ z Prizna na Pag → PROMY
W sumie podróż razem z postojami i czekaniem w kolejce na prom trwała ok. 11 godzin.

Jako bazę noclegową wybraliśmy kemping STRASKO niedaleko centrum (ok 1.5 km). Jest jeden z większych kempingów na wyspie Pag, ale bardzo przyzwoity. Tutaj na filmie opisałem go w szczegółach:

W centrum Novalji znajdziemy port, kilka restauracji, sklepów oraz jeden klub – COCOMO, całkiem fajny niewielki klub, w którym impreza trwa zazwyczaj do 4 rano. Wejście jest darmowe, a przed 23:00 możemy liczyć na dodatkowy bon na wybrany drink.

Jeśli chodzi o życie nocne, to w centrum nie pobawisz się tak jak po drugiej stronie wyspy – na plaży ZRCE. To tam toczy się jedna wielka impreza. Znajdują się tam kluby takie jak: Papaya, Aquarius, Kolypso, Noa Beach Club i wiele wiele innych. Są to bardzo dobre i światowej klasy kluby. Osobiście najbardziej spodobał mi się Noa Beach Club, w którym często imprezowaliśmy do samego rana.

Na plaży Zrce można skorzystać również z różnych atrakcji np. skok na bungee, jet’y wodne, nadmuchiwane katapulty, boiska do siatki, boat party.

Festiwale muzyczne:

W Novalji na plaży ZRCE w okresie wakacyjnym ma miejsce sporo dużych wydarzeń muzycznych, jedne z nich to:

1. HideOut festival  On ustanowił siebie jako jeden z najlepszych festiwali muzyki tanecznej z Chorwacji, wykupione imprezy z udziałem wielu światowej sławy DJ-ów)

2.Fresh Island Festival”: Festiwal poświęcony muzyki hip hop i rap i obsługiwana przez klub papaja i Aquarius. Obejmuje to również wielcy artyści jak Snoop Dogg, Ewa, Azalia Iggy, NAS, W $ AP skaliste, Rick Ross i Method Man i Redman.

3. „Sonus Festival”: 5 dni z muzyką i odraza na plaży Zrce i łódź strony, począwszy od połowy sierpnia. Z takimi Sven Väth, Dixon, Joseph Capriati, Ricardo Villalobos i Richie Hawtin

Komunikacja:
Po Novalji kursują autobusy miejskie oraz sporo kierowców Uber. Dodatkowo możesz też wynająć własny samochód, skuter lub rower.

Koszty:
Ze względu na to, że miasteczko znajduje się na wyspie oraz jest bardzo turystyczne ceny w restauracjach i klubach są wysokie. Przykładowo duża pizza to koszt ok. 120 kun = 70 PLN, cola w szklanej butelce ok. 18-20 kub = 11 PLN, ichniejsze piwo Ožujsko porównywalne do naszego Żywca to koszt w klubie/barze ok 40 kun = 23 PLN.
Koszt domku na kempingu za 7 dni to około 1300-1350 PLN

Chorwacja nie jest już tak tania jak kiedyś, ceny są porównywalne z cenami w  dużych miastach europejskich jak np. Barcelona. Oczywiście wszystko zależy od regionu, ale generalnie koszt życia w Chorwacji z powodu turystyki uległ zwiększeniu.

Jeśli chcesz spędzić tu tydzień i bawić się musisz przygotować się na koszt minimum 4 000 – 4 500 PLN. Poniżej tej kwoty, będziesz musiał się mocno ograniczać, a chyba nie o to chodzi na wakacjach? 🙂

Zobacz też skrót relacji video z naszego wyjazdu: